Restricțiile impuse pentru prevenirea răspândirii virusului au produs pagube semnificative pentru fermierii și pescarii asiatici. Aceștia se bazau pe vânzarea directă în piață, iar când deplasarea nu a mai fost posibilă s-au trezit în imposibilitatea de a-și desface produsele. De aceea, tone de pește și legume proaspete au fost aruncate.

Fermierii și pescarii aveau nevoie de un canal nou pentru vânzarea rapidă a produselor, iar comerțul electronic a devenit soluția salvatoare. Vânzarea s-a putut realiza astfel către clientul final cu respectarea tuturor regulilor de distanțiere socială. Modelul a fost adoptat rapid în toate țările din Asia cu un profil preponderent agrar. Cea mai pronunțată trecere către comerțul online s-a manifestat în Malaezia.

Aici, o aplicație a reușit să reia online legătura întreruptă între cerere și ofertă. Așadar, producătorii de legume, fructe, flori sau pescarii au reușit să-și salveze o mare parte dintre produse. În primul weekend de carantină s-au vândut peste 1,5 tone de legume, potrivit datelor aplicației Lazada, scrie BBC.

Aceeași tendință de creștere a vânzărilor online s-a înregistrat și la pește proaspăt. Un pescar înregistrat pe aplicație spune că a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 150% în primele două săptămâni ale carantinei, atunci când oamenii au făcut o aprovizionare excesivă.

Lazada spune că între jumătatea lunii ianuarie și jumătatea lunii mai, comenzile online pentru produse proaspete s-au dublat.

Modelul din Malaezia nu este unul singular in Asia. În Indonezia, Rumah Sayur Group, o cooperativă agricolă, a facilitat vânzarea online a produselor provenite de la peste 2.500 de fermieri din 89 de sate. Demersul de orientare către e-commerce s-a dovedit a fi unul inspirat și salvator, în condițiile în care comerțul tradițional a înregistrat o scădere de peste 60%.

La rândul lor, fermierii din Thailanda, ajutați de autorități au început să-și vândă produsele online prin intermediul Lazada.

 

 

Topics #agricultura online #e-commerce #vanzare legume online