Impulsul pe care pandemia l-a dat sectorului e-commerce atrage după sine și o adopție din ce în ce mai extinsă a plăților online. Plățile online nu se limitează doar la achitarea produselor achiziționate dintr-un magazin, ci și la plata facturilor.
Un studiu recent realizat de către o companie specializată în dezvoltarea și implementarea de soluții de plată online, ACI Worldwide, pe un eșantion de 3.000 de subiecți din Statele Unite vine cu rezultate care susțin adoptarea extinsă a instrumentelor de plată online. 70% dintre participanții la studiu au declarat că preferă alternativele de plată online, fie că este vorba de site, aplicație mobilă pentru a plăti facturi.
Studiul arată clar o preferință a consumatorilor către alternativele digitale. De aceea, pentru a reuși să facă față cererii din ce în ce mai mari pentru procesele digitale de plată, companiile ar trebui să-și orienteze eforturile de dezvoltare și în această direcție. O neglijare a acestui segment ar putea duce, în termen mediu, la pierderea clienților, chiar și a celor care s-au demonstrat a fi fideli de-a lungul timpului.
Furnizorii de servicii au ocazia să se alinieze la tendințele din comportamentul consumatorilor. Conform sodajului ACI Wordwide plățile online sunt încă la nivelul de preferință. Așadar, chiar dacă 70% dintre subiecți preferă plățile online, 57% au plătit facturile la ghișeu, iar 39% prin serviciile poștale. Chiar dacă doar 11%, respectiv 14% și-au declarat preferința pentru cele două metode de plată tradiționale.
În ultimul an 25% dintre consumatori au intensificat utilizarea alternativelor digitale pentru plata facturilor. În aceeași perioadă, utilizarea portofelelor digitale s-a dublat, de la 3,5%l la 7%.
Concluzia clară a studiului este că majoritatea consumatorilor dorește să aibă metode de plată accesibile și disponibile în timp real. Totuși, aceste preferințe variază în funcție de vârstă. Tinerii sunt mai deschiși la alternativele digitale în timp ce persoanele mai în vârstă le privesc cu o oarecare reticență.
Schimbările generate de pandemie
Restricțiile impuse pentru limitarea efectelor pandemiei au construit un mediu favorabil pentru creșterea ratei de adopție a plăților online. Același studiu ACI Worldwide arată o preferință a consumatorilor pentru dovezile digitale de plată (48,2%) în detrimentul chitanțelor tradiționale (26,8%).
Transformarea digitală se manifestă în cea mai mare parte a industriilor și urmează să devină din ce în ce mai vizibilă în perioada următoare.
Topics #adoptare plati online #metode de plata online #plati online