Facebook a anunțat că noul sistem de operare care urmează să fie lansat de Apple va avea o serie de măsuri suplimentare de protecție. Aplicațiile nu vor mai putea urmări și înregistra datele utilizatorilor fără ca aceștia să-și dea consimțământul. Odată cu aceste măsuri integrate în noul iOS 14, rețeaua de publicitate a Facebook ar putea suferi o scădere drastică a cifrei de afaceri, cu până la 50%.
În cursul zilei de miercuri pe unul dintre blogurile oficiale ale Facebook a fost publicat un articol în care erau descrise noutățile care vor apărea în noul iOS 14, dar mai ale impactul negativ pe care unele dintre funcțiile noului sistem de operare îl vor genera asupra veniturilor rețelei sociale. Astfel, accesul la monitorizare utilizatorilor va fi mult îngreunat.
Lovitura pentru Facebook este una evidentă. Din moment ce comportamentul utilizatorilor devine mai greu de monitorizat, targetarea reclamelor devine mai dificilă. Astfel, veniturile din reclamele care ar trebui să vizeze utilizatorii de iOS vor scădea dramatic.
Se pare că măsurile luate de Apple, deși oferă o oarecare protecție utilizatorilor, ar putea efecte economice la scară largă. O serie de afaceri mici și mijlocii și-au asigurat supraviețuirea în timpul pandemiei prin intermediul reclamelor pe Facebook. O diminuare a impactului reclamelor va determina, implicit, o diminuare a capacității business-urilor de a ajunge la publicul țintă.
Social Media Marketing a devenit o parte integrată a acțiunilor de promovare, indiferent de companie. Orice schimbare care restricționează accesul la cumpărătorul final poate fi fatală pentru o afacere mică, locală care se adresează unei nișe foarte specifice.
Topics #Facebook #iOS 14 #protectia datelor utilizatorilor #reclame Facebook