Capacitatea de adaptare la e-commerce a devenit vitală în noua realitate creată de pandemie. Cumpărătorii sunt din ce în ce mai deschiși la cumpărături online și din ce în ce mai reticenți la vizitarea locațiilor fizice.
Migrarea către mediul digital s-a transformat dintr-o alternativă de diversificare a surselor de venit într-o nevoie stringentă care poate determina supraviețuirea unui business, cel puțin până când lucrurile vor reveni total sau parțial la normalitatea pe care o cunoșteam în urmă cu câteva luni.
Noile reguli din retail nu fac abstracție de dimensiunea afacerilor, așa că și o serie de branduri mari s-au văzut nevoite să-și restrângă drastic activitatea la nivel global în timp ce alte nume sonore și-au anunțat falimentul.
Migrarea către e-commerce devine imperativă și pentru alte sectoare a căror activitate era bazată offline. Unul dintre sectoarele care are nevoie de o reprofilare rapidă este HORECA. De aceea, este importantă o cunoaștere a bunelor practici de integrare a canalelor de vânzări online în fluxul normal al activității curente.
Alege un serviciu de hosting fiabil
În primul rând ai nevoie de un domeniu și de un serviciu de hosting pentru magazinul online pe care dorești să îl creezi. Odată ce ai ales domeniul și găzduirea, ar trebui să te consulți cu un specialist în comerț online pentru a adresa probleme tehnice, cum ar fi securitatea sau fluxurile de lucru. Conceputl magazinului online trebuie gândit pentru a oferi cumpărătorului o experiență de vizitare și comandă simplă, intuitivă, sigură și, în același timp cuprinzătoare.
Pentru a lega magazinul online de cel fizic, ar fi bine ca numele domeniului să fie același cu numele de firma plasată la ușa magazinului fizic.
Construiește brandul online
La fel ca în magazinul fizic, cumpărătorul online trebuie să vadă elemente de brand încă de la primul contact cu magazinul online. Practic, acesta spațiul comercial virtual ar trebui s se identifice cu cel fizic din perspectiva elementelor vizuale, culori, imagini, prezentarea produselor etc. Practic, tot conținutul site-ului trebuie construit într-o asemenea manieră încât să redea vizitatorului o experiență similară cu cea pe care ar avea-o atunci când intră în magazinul fizic.
Așadar, atenție la elementele de branding și la texte. Magazinul online trebuie să arate impecabil.
Gândește-te la cum vinzi produsele online
Aceasta poate fi o provocare majoră, mai ales dacă ai o gamă variată de produse. Începe prin publicare online a produselor care se vând cel mai bine, cele care sunt cele mai populare printre cumpărători. Fiecare produs va trebui să aibă pagina lui cu descrierea completă, cu imagini relevante și alte elemente. De aceea este recomandat ca inițial să restrângi gama de produse online. Apoi, progresiv, pot fi adăugate și celelalte.
O pagină de produs care conține imagini de calitate și descrieri complete are șanse mai mari să câștige încrederea cumpărătorului și, implicit să-l determine să facă o comandă.
Planifică serviciul de suport pentru clienții online
Înlocuirea interacțiunii directe cu interacțiunea prin intermediul unei platforme online poate fi o schimbare la care unii dintre cumpărători se pot adapta mai greu. De aceea, ar trebui să anticipezi problemele, iar serviciul de relații clienții să aibă o reacție rapidă. Adresarea promptă a unei probleme ridicate de clienți este un element important de încredere.
Topics #magazin online #migrare e-commerce #vanzari online