Primul trimestru al anului în curs marchează o scădere a veniturilor Adidas. Tendința se datorează contextului actual care a determinat închiderea magazinelor și a anulării evenimentelor sportive ca urmare a restricțiilor impuse pentru răspândirea noului coronavirus.
La începutul acestei săptămâni compania producătoare de echipamente sportive a publicat raportul financiar pentru primele trei luni ale lui 2020. Adidas raportează un profit sub 32 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o scădere cu aproape 95%, de la 632 de milioane de euro, în primele trei luni ale anului precedent.
Vânzările globale au scăzut cu aproape un miliard de euro față de anul trecut, ajungând la 4,5 miliarde de euro în primul trimestru al anului în curs.
Ca urmare a restricțiilor impuse pentru prevenirea răspândirii COVID-19, Adidas a închis peste 70% dintre magazinele fizice din lume. În același timp, reprezentanții companiei au declarat pesimiști în ceea ce privește perspectiva redeschiderii magazinelor în viitorul apropiat. În această situație, trimestrul al doilea ar putea să marcheze scăderi și mai consistente.
Nike, principalul competitor urmează să își anunțe rezultatele financiare în 31 mai. Cea mai mare parte a analiștilor se așteaptă la scăderi similare, în condițiile în care și Nike a trebuit să se supună aceluiași set de restricții.
Graficul de mai jos, realizat de Statista.com, ilustrează situația financiară raportată de Adidas.
You will find more infographics at Statista
Topics #COVID-19 #efecte restrictii COVID-19 #profit adidas #scadere profit adidas