Criza generată de noul coronavirus a generat efecte negative importante asupra majorității industriilor, chiar și în tehnologie. Totuși, în timp ce unele companii din tech trec printr-o perioadă mai grea, unele au găsit oportunități neașteptate în această situație de criză.
În diferite sectoare tehnologice s-au remarcat companii care, cu crizei și a condițiilor impuse au reușit să iasă din anonimat și să se remarce. Mai mult, unele companii au reușit să devină un adevărat fenomen.
Câștigătorii
Telemunca a fost o oportunitate majoră
În momentul în care telemunca s-a transformat din beneficiu în normă, o serie de aplicații care facilitau interacțiunea online au reușit să devină foarte populare. Cel mai bun exemplu în acest sens este ZOOM, o aplicație pentru videoconferințe, care a devenit un instrument atât pentru biroul de acasă, cât și pentru interacțiunile personale online. Pe lângă ședințe, aplicația a ajuns să intermedieze și întâlnirile între grupuri de prieteni.
Chiar dacă a fost în centrul unui scandal legat de problemele de securitate pe care le are, ZOOM a avut un boom. Acțiunile companiei s-au dublat din luna decembrie a anului trecut iar numărul de utilizatori a explodat de la 10 milioane pe zi, la 200 de milioane.
O altă aplicație care a cunoscut o creștere importantă în această perioadă a fost Microsoft Teams care a ajuns la 44 de milioane de utilizatori. Teams marcat o evoluție spectaculoasă în martie, când a înregistrat în doar o săptămână, o creștere de 40% a numărului de utilizatori.
Alte aplicații care au raportat creșteri semnificative au fost Teamviewer care permite accesul de la distanță la un PC sau Slack, o aplicație de chat folosită, în special, în mediul business.
Jocurile au devenit mai populare
Acasă există și mulți „timpi morți” greu de suportat. Aici, jocurile au reușit să aibă un rol important pentru elimina monotonia și plictiseala. Jocurile din toate categoriile au înregistrat creșteri importante. Activitatea gamerilor s-a intensificat pe platforme online pentru titluri consacrate cum ar fi Call of Duty. În același timp a crescut și numărul jucătorilor începători care au căutat titluri mai simple, orientate către divertisment.
Cu toate acestea industria de gaming pare să nu treacă printr-o perioadă foarte bună. Conform șefului Xbox citat de BBC, industria va simți efectele negative ale acestei crize în 2021.
Serviciile de streaming au marcat creșteri importante
Din moment ce ieșitul în oraș nu mai este o activitate la îndemână, mulți dintre cei care au nu au simțit pe propria piele scăderi de venituri s-au trezit cu economii pe care le-au investit cu plăcere în divertisment. Serviciile de streaming au reușit să convingă utilizatorii să le direcționeze o parte dintre aceste economii. Astfel, o serie de utilizatori și-au făcut abonamente la mai multe astfel de servicii pentru a dispune de opțiuni de conținut.
Perdanții
Serviciile de transport, car sharing
Serviciile de car sharing, cum ar fi Uber sau Bolt au avut pierderi severe. Limitarea deplasării a marcat o scădere masivă a comenzilor. Uber trece printr-o restructurare majoră la nivel global, restructurare care presupune reduceri de personal și de costuri. În același timp, șoferii care se bazau pe aceste servicii ca sursă de venit, se confruntă cu probleme financiare.
Intermediarii, în special cei din turism
Numele sonor este Airbnb care, dintr-o dată s-a trezit într-un context în care a rămas fără sursă de venit. Deși a încercat să compenseze prin serviciul de experiențe, nu au putut fi evitate reducerile de personal. În același timp, TripAdvisor, o altă platformă populară din turism trece printr-un amplu proces de restructurare.