Închiderea magazinelor a determinat o prăbușire a retailului, dar s-a demonstrat a fi o oportunitate de creștere foarte importantă pentru comerțul electronic. În Statele Unite, s-a înregistrat cel mai abrupt declin al retailului tradițional din ultimii 30 de ani.
Odată ce magazinele și centrele comerciale au ieșit din scenă, comerțul online a avut loc să se desfășoare. Cumpărătorii, izolați la domiciliu au recurs la cumpărăturile online pentru a-și achiziționa strictul necesar și nu numai. Unele categorii de produse au înregistrat creșteri spectaculoase în această perioadă.
Conform „Digital Economy Index” de la Adobe sectorul e-commerce din SUA a înregistrat o creștere medie e 49%, cu evoluții de-a dreptul spectaculoase pentru anumite categorii de produse. De exemplu, achizițiile online de produse electronice a crescut cu 58%, în timp ce cumpărăturile alimentare curente au marcat o creștere de 110%.
O altă categorie care a înregistrat o apreciere semnificativă este cumpărarea online cu ridicare personală. Aici, creșterea a fost de 200%. Evoluția de pe această nișă poate fi un indicator important pentru o nouă tendință în retail. Este o formă hibrid care îmbină experiența de cumpărare online cu cea de vizită în magazin care ar putea să devină din ce în ce mai pregnantă în viitorul apropiat.
Același index de la Adobe măsoară și evoluția prețurilor în aprilie. În timp ce prețurile la produsele electronice au rămas constante, cele la alimente curente s-au apreciat. Scăderi masive de prețuri s-au înregistrat la articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte. Această categorie a încercat reducă impactul diminuării interesului cumpărătorilor prin promoții și reduceri de prețuri.
În medie, scăderea prețurilor pentru articolele de îmbrăcăminte și încălțăminte a fost de 12%, ceea ce înseamnă cea mai mare scădere înregistrată în ultimii cinci ani în luna aprilie. Chiar dacă pe acest segment scăderile de prețuri au fost foarte importante, vânzările au crescut cu 34%.
Topics #e-commerce #evolutie comert electronic