Companiile mici și mijlocii sunt motorul economiei, iar crearea unui mediu favorabil pentru ca acestea să se nască și să se dezvolte este esențial pentru o economie sănătoasă. Unul dintre mecanismele prin care sunt încurajate startup-urile și, implicit, conceptele inovative care stau la baza lor, este dat de programele finanțate prin fonduri europene și susținute de stat care oferă un suport financiar inițial pentru punerea în practică a acestor idei.
Una dintre poveștile de succes care a susținute de programul Smart Start-up este EssenzaDerm, un brand 100% românesc. EssenzaDerm abordează îngrijirea pielii într-un mod inovativ, cu ajutorul unor produse originale dezvoltate în laboratorul propriu. Abordarea propusă prin produsele brandului reprezintă o împletire fericită a pasiunilor Iuliei Semenescu pentru frumusețe și sănătate. Pasiunea susținută de studiile de specialitate a dus la dezvoltarea unei game de produse cosmetice care adresează cele mai frecvente probleme ale pielii.
Povestea care stă la baza nașterii brandului EssenzaDerm este, ca în multe cazuri, o experiență neplăcută, care a determinat crearea unor produse care să acopere o complexitate de nevoi ale tenului. Faptul că aceste evenimente au coincis cu studiile facultății de farmacie, i-a dat ocazia Iuliei să învețe în timp real ”arta” combinării ingredientelor, pentru a obține rezultatele mult dorite.
”La prima vedere pare ușor să ”arunci” împreună câteva ingrediente, uleiuri, etc. Și să îți faci singur crema sau serul pentru uz personal. Totuși, atunci când îți dorești să obții produse inovatoare, calitative, din ingrediente studiate clinic pentru efectul lor asupra pielii, lucrurile încep să se complice. Și nu neapărat în rău, ci doar raportându-ne la toata munca de cercetare, testare, încercare… din spatele unui produs cosmetic formulat corect și sigur pentru a fi vândut publicului larg. În spatele produselor actuale EssenzaDerm stau mai bine de 3 ani de muncă.” spune Iulia Semenescu, fondatoarea EssenzaDerm.
Ideea de a lansa pe piață o linie de cosmetice a apărut acum câțiva ani. Pentru Iulia, însă, a fost mai important să se asigure că produsele sunt corect formulate, stabile, și că dau rezultate… înainte de a face acest pas. În plus, pentru a face acest pas, în mod corect și legal, este nevoie de o investiție semnificativă în câteva direcții: asigurarea unui spațiu de producție care să permită elaborarea acestor cosmetice în condiții optime de igienă, temperatură și umiditate supravegheate, aparatură de calitate, analize microbiologice, etc.
Astfel a început o muncă de documentare pentru descoperirea alternativelor disponibile. Documentarea a dus la programul Smart Start-up, dedicat susținerii și motivării antreprenorilor, din cadrul Programului Operațional Capital Uman 2014 – 2020. A urmat procesul de aplicare pentru program și, în paralel, toate demersurile necesare pentru a putea începe activitatea de producție și cea comercială.
Așa a apărut brandul EssenzaDerm care reușește ușor, ușor să câștige încrederea clienților.
Programele de încurajare a antreprenorilor finanțate din fonduri europene reprezintă o șansă reală pentru oamenii cu inițiativă să-și susțină ideile în prima fază, până când acestea devin viabile din punct de vedere economic.
„Finanțarea pe care am reușit să o accesăm a fost esențială pentru a putea scoate produsele pe piață. Am prevăzut în buget toate detaliile, de la dezvoltarea conceptului ambalajelor, până la toate cele necesare producției. A fost o muncă substanțială dar, odată ce am avut totul gata, am dat peste cea mai mare provocare, câștigarea încrederii clienților.” continuă Iulia Semenescu.
Este foarte important ca antreprenorii care accesează finanțări europene să aibă un plan bine definit și determinarea de a-l îndeplini. EssenzaDerm este un exemplu de succes tocmai datorită dedicării asumate pentru atingerea obiectivelor stabilite.
Topics #cover story #EssenzaDerm #Iulia Semenescu #povesti de succes