Brandurile se luptă să iasă în evidență pe social media, iar Instagramul a devenit un mediu foarte competitiv. Influenceri, ONG-uri și companii folosesc acest mediu pentru virtual pentru a-și transmite mesajele către o bază de urmăritori relevantă, construită organic.
Chiar dacă există și pe Instagram posibilitatea de a promova conținut, de cele mai multe ori, urmăritorii care vin în urma campaniilor plătite au tendința de a nu fi unii fideli și care rezonează cu ceea ce li se transmite. De aceea, metodele organice de social media marketing sunt, pe termen mediu și lung, cele mai eficiente. Este nevoie de mai multă muncă și de creativitate, dar rezultatele obținute sunt durabile și benefice atât pentru percepția asupra brandului, cât și din perspectiva comercială. Urmăritorii autentici prezintă șanse mai mari de a achiziționa unul dintre produsele sau serviciile unui brand pe care îl urmăresc decât cei care au fost atrași în urma unor campanii de postări sponsorizate.
Așadar, modul ideal de a atrage urmăritori în jurul brandului este cel organic, chiar dacă concurența din partea diferitelor aplicații de automatizare a impactului postărilor este una serioasă. În ultima vreme Instagram a început să lucreze din ce în ce mai intens la eliminarea acestor aplicații de pe platformă, astfel încât să lase loc brandurilor autentice, care se bazează pe o audiență autentică.
Acestea fiind spuse, cum poate fi crescută baza de urmăritori în mod organic?
Giveaways
Acest tip de campanii sunt o alternativă care s-a dovedit că aduce rezultate foarte bune. Constau în oferirea unui pachet gratuit urmăritorilor noi sau existenți pentru un anumit tip de interacțiune cu o postare. Astfel, brandul poate ajunge să câștige adepți noi, cu interese similare cu ale celor existenți. Dacă cei existenți sunt relevanți pentru brand, atunci si cei noi vor avea aceeași calitate.
Shoutouts
Este metoda prin care influencerii promovează conținutul unui alt cont prin postări și story-uri. În funcție de înțelegerile între părți, această promovare poate fi plătită, gratuită, sau se poate baze pe un raport de reciprocitate între brandul promovat și influencer. Există și astfel de mențiuni voluntare, în cazul în care influencerul rezonează cu ceea ce postează brandul.
Creștere manuală
Se bazează exact pe principiul „social” din social media marketing, respectiv interacțiune. Pentru a se face vizibil, un brand, mai ales unul nou, ar trebui să își creeze nișe cu care să interacționeze. Odată ce a fost stabilită audiența, este important ca brandul să interacționeze cu postările acesteia. Este recomandat ca și brandurile să inițieze interacțiune, nu doar să aștepte urmăritorii să le aprecieze și să le distribuie postările.
Metodele de creștere organică necesită un volum mare de muncă dar și o abordare strategică. Dacă se construiește o strategie solidă, iar implementarea este pe măsură rezultatele vor apărea. O componentă importantă este răbdarea. Rezultatele se vor vedea în timp și numai în urma unor eforturi susținute.
Imagine de Gerd Altmann de la Pixabay
Topics #crestere organica Instagram #Instagrammarketing #social media marketing