Principalul element perturbator de la serviciu, element care nu permite angajaților să-și facă treaba este dat de colegi. Într-un sondaj recent realizat de Udemy și Toluna, publicat de WEForum.org, relevă faptul că 80% dintre angajați sunt deranjați de colegii prea vorbăreți.
Colegii vorbăreți sunt principalul element perturbator de la serviciu, iar pe poziția a doua se plasează zgomotul de fond din birou. Șapte din 10 participanți la sondaj s-au declarat deranjași de zgomotul de fond care îi împiedică să aibă un randament bun la locul de muncă. Lista continuă cu rețelele sociale, dar care, în mod surprinzător se clasează mult mai jos în listă. Doar 50% dintre participanții la sondaj au declarat că activitățile personale pe rețelele sociale îi deranjează în activitățile zilnice.
Studiul nu se oprește la construirea unui clasament a elementelor perturbatoare de la locul de muncă, ci vine să sublinieze și impactul pe care aceste elemente îl au asupra activității angajaților. Productivitatea motivarea, încrederea, dar și starea generală sunt afectate de aceste elemente care distrag atenția. Aceste constatări vin să pună sub semnul întrebării birourile open space care sunt foarte populare deoarece pretind să încurajeze colaborarea între colegi. Conform acestui studiu, dar și a altor cercetări care abordează aceeași temă, birourile open space par a fi, mai degrabă, o sursă de distragere a atenției, decât un element de încurajare a muncii colaborative.
În timp ce rețelele sociale se clasează pe poziția a cincea în ierarhia elementelor perturbatoare de la locul de muncă, 60% dintre angajați consideră ședințele ca fiind un element care reușește să le pericliteze concentrarea și eficiența, în timp ce 61% dintre angajații participanți la studiu au indicat schimbările frecvente ale modului de lucru ca fiind un elemente care le amenință eficiența și concentrarea.
Topics #elemente perturbatoare la birou #randament angajati #retele sociale #viata la job