1. Vin vremuri grele: Încetinirea economiei mondiale îi determină pe economiştii români să anticipeze pentru România o recesiune tehnică în 2019 sau în 2020. Evoluţia României depinde în mod semnificativ şi de ceea ce se întâmplă în SUA şi, mai cu seamă, în Europa. (ZF.ro)
2. Analiștii ING Bank avertizează că România s-ar putea găsi într-o situație dificilă în perioada următoare, în condițiile în care politicile fiscale și poziția bugetară se află în cea mai proastă situație post-criză, creșterea economică decelerează, iar țara intră în febra electorală, cu multe din promisiunile precedente costisitoare păstrate pentru a maximiza impactul la următoarele alegeri. (Profit.ro)
3. România ocupă locul 49 în clasamentul global „PwC Paying Taxes 2019”, care este întocmit de PwC şi care face parte din raportul „Doing Business” al Băncii Mondiale (BM). Raportul PwC Paying Taxes, care măsoară uşurinţa cu care o companie medie îşi poate plăti taxele şi impozitele, analizează 190 de economii din întreaga lume. (Mediafax.ro)
4. Miercuri va demara pre-recepția lotului de 10 kilometri din Autostrada Târgu Mureş – Câmpia Turzii construit de austriecii de la Strabag, au spus pentru Economica.net repezentanții CNAIR. Noua şosea va fi deschisă circulaţiei dacă va fi realizat un giratoriu şi dacă Poliţia va permite circulaţia prin acesta, spun reprezentanţii Asociației Pro Infrastructură. (Economica.net)
5. Preţurile petrolului au scăzut marţi cu peste 7%, la cele mai reduse nivele din ultimul an, pe fondul evoluţiei negative a pieţei de pe Wall Street, provocată de îngrijorările tot mai mari legate de încetinirea creşterii economiei globale, transmite Reuters. (News.ro)
6. Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) a lansat, in sfarsit, in dezbatere publica un proiect de ordin care le va permite romanilor sa vanda, fara a-si face firma, energia electrica produsa acasa, cu ajutorul panourilor fotovoltaice de pe acoperis sau al altor dispozitive similare. (Ziare.com)
7. Într-o declarație așteptată cu sufletul la gură de întreaga industrie auto, grupul francez Renault a anunțat că merge în continuare pe mâna lui Carlos Ghosn în ciuda acuzațiilor aduse acestuia în Japonia. Modul în care a fost „executat” șeful Alianței Renault – Nissan – Mitsubishi dă naștere unor suspiciuni. (Capital.ro)
Topics #revista presei #top news