Uber a demarat restructurări masive în departamentul de marketing. La nivel global, o treime din cei 1.200 de angajați ai departamentului au fost concediați la începutul acestei săptămâni.
Într-un e-mail transmis de către CEO-ul Uber, Dara Khosrowshahi către departamentul vizat de restructurări și preluat de CNN Business se menționează că măsurile luate nu sunt datorate scăderii importanței activităților de marketing în cadrul companiei. Din contră, schimbările sunt făcute tocmai pentru a ajuta departamentul să proiecteze mai bine compania către public.
Știrea a fost publicată în premieră de New York Times, după care s-a răspândit în presa internațională, vine într-un moment în care compania se află sub presiunea rezolvării problemelor financiare după un debut sub așteptări pe Wall Street în luna mai. Mai mult, Uber se confruntă cu pierderi severe, iar ritmul de creștere a veniturilor este în scădere.
Uber a pierdut 1,01 miliarde USD în primele trei luni ale anului în curs, conform primului raport financiar prezentat după listarea la bursă. Veniturile din activitatea sa principală, cea de ridesharing au crescut cu doar 9% față de anul precedent.
Concedierile care au vizat departamentul de marketing sunt doar cele mai recente turbulențe din cadrul companiei în mai puțin de trei luni de la listarea la bursă.
La începutul lunii iunie Dara Khosrowshahi a anunțat că doi membri ai managementului de top părăsesc Uber. Unul dintre cei doi directori a fost și directorul de marketing.
Khosrowshahi motivează concedierile spunând că multe dintre echipele care funcționează în cadrul companiei sunt prea mari, ceea ce îngreunează procesul de luare a unor decizii rapide, de unde provin și performanțele sub așteptări.
Topics #concedieri #restructurare departament marketing #Uber